Bangkok Kob Khun Ka (Dankjewel) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marleen van Gelder - WaarBenJij.nu Bangkok Kob Khun Ka (Dankjewel) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marleen van Gelder - WaarBenJij.nu

Bangkok Kob Khun Ka (Dankjewel)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Ik was er dus niet zeker van of dat ik iets ging schrijven maar ben nu nog nirt eens een week weg en wil al te veel vertellen eigenlijk. Denk doordat ik alleen ben dat ik het allemaal toch wel graag met jullie wil delen. En zo weten jullie in ieder geval dat het ook goed met mij gaat en jullie je alles behalve zorgen hoeven te maken. Dus voor degenen die het ook echt leuk vinden:

Na een reis van zo'n 16 uur waarin ik nauwelijks geslapen heb, dit denk ik ook vooral dankzij de adrenaline die ik voelde, kwam ik dan eindelijk aan in Bangkok. Ik stond gelijk al te kijken van de hete lucht die er hing en de drukte overal maar vond de mensjes hier meteen al te aardig en blij. Zo had ik ook snel een goedkope taxi te pakken met ene heel gezellige Kohchan Chaching zoiets. Het hostel zag er gelijk heel relaxt uit en werd blij ontvangen. Na een kleine powernap, kon het toch niet laten, ben ik de stad ingegaan. Wauw echt, keek m'n ogen uit. Overal eten, alle mensen zijn óf aan het eten óf aan het slapen, dit ook overal, op scooters, fietsen, de stoep maakt niet uit. Ik ging gelijk lekker met het afdingen, toch beetje van moeders geërfd, en had slippers voor 2 euro en n hamamdoek en hempje voor 1,50, top! Eenmaal terug bij het hostel, zonder navigatie jaja nooit gedacht, zat er buiten een hele groep mensen te drinken met elkaar. Toen ik m'n spullen had weggelegd heb ik echt tegen mezelf moeten zeggen, Marleen nu ga je drank halen en erbij zitten anders wordt 't nooit wat. Duurde wel even maar toen ik er eenmaal zat was het gelijk goed. Hele aardige en interessante mensen allemaal. Uiteindelijk gingen we met een internationaal groepje van Duitsers, Fransen, Amerikanen, Engelsen en later zelfs nog een Nederlands meisje op stap. We kwamen alleen in het Red Light district terecht dus in de eerste club die ik binnenging kreeg ik gelijk allemaal behaarde poesjes half dansend op de bar te zien met daaromheen een soort van tribune vol vieze, oude mannetjes. En ik zat zeg maar al in een redelijke cultuurshock..
Dat andere Nederlandse meisje werd hier zo boos en misselijk van omdat het er ook wel aardig gedwongen uitzag, best wel heel heftig, dat ze meteen naar huis wilde. Aardig en verstandig als ik ben, besloot ik toch maar mee te gaan in plaats van achter te blijven als 'one of the guys' in dat Red Light district.

De volgende, eerste echte dag was gelijk de meest geweldige dag in tijden. Ik wilde een fietstour doen waar ik veel over had gelezen en kon achterop de scooter bij bekende van het hostel daarheen. In principe al een aardig avontuur op zich, dat verkeer is wel echt gekkenhuis. Maar heel aangekomen dus met een groep Hollanders heerlijk toeristisch door allerlei kleine straatjes van Bangkok gefietst, lekker zonnetje erbij en alleen maar genoten. Hierna ben ik de rest van de avond met een Nederlands meisje en twee jongens gaan eten en drinken op een of andere rooftop. Echt heel uitgebreid en goed voor in totaal, zonder grappen, 30 euro (1200 baht) met het uitzicht dat we hadden echt niet te geloven gewoon. Daarna hebben we nog een klein dansje gewaagd in Khao San Road, de hoofdstraat van Bangkok. De volgende dag ben ik met die twee jongens, meisje moest helaas al naar huis, meegegaan naar de Ghost Tower. Dit zou je eigenlijk even moeten googlen maar hele bekende toren die een van de meest chique toren moest worden van Bangkok maar nooit is afgemaakt. Er gaan allerlei verhalen over enge dingen die gebeurd zijn in die toren. De mensen die t lukt is om helemaal tot boven te komen, dit is namelijk ten strengste verboden, schijnen het meest mooie uitzicht ooit te hebben. Die jongens waren ervan overtuigd dat ze boven gingen komen dus sorry moeders maar ik wilde toch even mee gaan kijken..
Uiteindelijk zijn we wel binnen de hekken gelaten door een of ander eng, vies mannetje. Maar de deuren naar de hogere verdiepingen zaten met zo'n vier sloten op slot. Random locals schijnen heel veel geld hebben gekregen van toeristen die dan vervolgens naar binnen zouden 'mogen' dus hier is zo'n paar maanden geleden een eind aan gemaakt. Net iets te laat dus beetje jammer..

Toen zijn we naar het meest grote shopping center van Bangkok gegaan, acht mega verdiepingen vol neppe zooi voor te weinig geld. Daarna wilde ik een massage nemen. Ik wist alleen dat ik een heel uur lang full body massage zou krijgen voor 4 euro. Dus ik zei nog tegen het vrouwtje dat ik liever soft wilde 'not too hard'. Dit verstond ze dus schijnbaar niet want voor ik het wist stond het kleine dikkerdje op m'n rug. Ze zei dat ik het nodig had, dus daarna werd ik nog helemaal uit elkaar getrokken. Maar uiteindelijk voelde het wel goed. Vervolgens heb ik eten van de straat gehaald en gegeten en gedronken bij het hostel met wat anderen.

Vandaag ben ik heel rebels een hotel binnengelopen en daar de hele dag aan het zwembad gaan liggen. Ik hoorde dit van een ander meisje en vond dit wel een strak plan. Heb net Bangkok verlaten en op dit moment LIG ik in de nachttrein, hele beleving, richting Koh Phangan. Hier is dinsdag de fullmoonparty, dus kan niet wachten eigenlijk. Gelukkig is daar dus ook een vriendinnetje van Bo waarmee ik kan gaan dus dat is heel fijn.

Verder heb ik tot nu toe in ieder geval al m'n spullen nog. Doordat ik alleen ben kan ik wel full focus op m'n tas houden dus dat is goed. Qua eten staat m'n mond bijna iedere keer weer in de fik en het Thaise ontbijt durf ik nog niet aan maar doe uiteraard wel echt m'n best. Vind ook al meerdere dingen wel echt lekker, vooral veel met ei, noodles en vis dus dat komt goed. Slapen is nog wel beetje wennen, tot nu toe met 7 anderen op een kamer geslapen dus wel paar keer per nacht wakker. Maar verder heel goed te doen!
Jullie hoeven trouwens niet bang te zijn dat ik iedere week zo'n lang verhaal ga schrijven, maar dit wilde ik in ieder geval vast eventjes kwijt. Heb ook wat foto's toegevoegd zodat jullie er een beetje een beeld bij hebben. Ik had mij in ieder geval geen veel beter begin kunnen wensen..


Heel veel liefs vanuit Thailand!

  • 20 Februari 2016 - 09:21

    Susanne:

    Waaaa ik lach mij kapot. Wat een geweldig verhaal Marleen! Super hoe je het doet. Geniet ervan met de fullmoon party. En ik kijk wel heel eerg uit naar het volgende verhaal.
    Xxxxx Susanne

  • 20 Februari 2016 - 14:53

    Vera:

    Haha je hebt de smaak al goed te pakken! En al gelijk genoeg mensen om je heen dat is wel fijn!:) blijf er zo veel van genieten en alvast veel plezier op de fullmoon party! Dikke kus!

  • 20 Februari 2016 - 16:44

    Huub:

    Mooi dat je het goed naar je zin hebt, ik ben misschien wel een beetje jaloers, ha ha !
    Geniet van de dagen zoals die op je afkomen. Kus.

  • 20 Februari 2016 - 19:24

    Je Moedertje:

    Wat geweldig wat je allemaal meemaakt en dat je er ook zo van geniet.
    Ik geniet er ook van door je verhaal te lezen.
    Ik hoop dat je nog veel mooie momenten gaat meemaken en dit met ons wil delen.
    XX je moeder

  • 21 Februari 2016 - 00:07

    Hanneke :

    Ha marleen, leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt en fijn dat je het met ons wilt delen. Ik blijf je volgen en kijk uit naar je volgende verhaal. Heel veel plezier verder. Groetjes Hanneke

  • 21 Februari 2016 - 13:20

    José Van Gelder:

    Lieve Marleen,

    Ik hoop dat je nog heel veel momenten met ons op de mail gaat delen; want die prachtige avonturen van jou wil ik zeker niet missen.
    Hartstikke fijn dat de start zo goed was: de eerste klap is een daalder waard!
    Maak maar veel foto's en geniet met volle teugen!

    Liefs,

    Egbert & José

  • 21 Februari 2016 - 14:51

    Linda:

    Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt!
    Geniet van alles wat nog komen gaat en ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    kus (vanuit de regen :( )

  • 21 Februari 2016 - 18:19

    Theo:

    Ook wij vinden het leuk om jou te volgen, en te zien dat het leuk is.
    Nog heel veel plezier geniet ervan!!

    Groetjes Theo, Trudie, Kim en Maike

  • 21 Februari 2016 - 21:44

    Eva:

    Ha Marleen!

    Wat leuk om zo'n reis verslag te lezen! Geweldig wat je nu in een kleine week al hebt meegemaakt! We kijken weer uit naar je volgende avonturen! Alvast veel plezier bij de fullmoon party! Geniet!!

    Veel liefs van Nicky & Eva

  • 22 Februari 2016 - 12:57

    Dorothe:

    Lieve Marleen,

    Wat geweldig om te lezen hoe het met je gaat. Bewondering heb ik voor de wijze waarop je daar met al die nieuwe indrukken omgaat. De Boeddha beelden herken ik wel uit Birma en ook de vele eettentjes. het woord hygiëne is daar waarschijnlijk net zo onbekend als in Birma. Ik hoor van harte dat je vaker een verslag maakt want het is leuk te lezen hoe het je daar vergaat. Veel reisplezier wens ik je van harte toe.
    Groetjes Dorothé

  • 23 Februari 2016 - 13:11

    Susanne:

    GE-WEL-DIG!!! Zo gaaf wat je allemaal meemaakt ik ben er een beetje jaloers op.... Ennuh geef ons nog maar heel veel van die leuke verslagen! Geniet ervan lieve Marleen.
    Kus, tante ;)) Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marleen

Actief sinds 14 Feb. 2016
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 1143

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 31 December 2016

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: